Çarşamba, Ekim 29, 2014

DMMd: Anime



Eveet, niyetim Dramatical Murder yazımı Anime başlamadan önce bitirip, Anime incelemesiyle bitirmek istiyordum ama bazen, bazı şeyler istediğimiz gibi olmuyor.

Neyse, zaten şu an Ren'in route'unu yazmak istesem bile, artık doğru düzgün hatırlayamadığım için yazamam; ama anime genel hatlarıyla Ren'in route'u üzerinden gitti.

Diğer animeye uyarlanmış BL seriler göz önüne alınırsa, DMMd Animesi hiç fena sayılmazdı. Ama bence vasattan biraz halliceydi.

Mink, oldukça geri planda kalmıştı. Belki de route'unun çok şiddetli içerikli olmasından dolayıdır. Noiz ve Clear, normalde olmadıklarından daha tatlı gösterilmişlerdi. Koujaku ise, hiçbir işe yaramayan bir karakter olarak kaldı. Bence Animede Sei'ye daha fazla ağırlık verebilirlerdi. Virus ve Trip'in bütün olaylardaki ağırlıkları kısaca geçiştirildi. Animede sevdiğim tek şey Toue'nin nasıl düşündüğüne fazla yer verilmesi oldu.

Anime, ilk bölümde animasyon ve kalite olarak gayet güzel başlamıştı ama o meşhur üçüncü bölümden sonra, kaliteyi toparlayamadılar ne yazık ki...

OP'yi pek beğenmesemde, ED oldukça güzeldi. DMMd deyip de GOATBED'i kullanmasalardı zaten çok ayıp olurdu. Fakat, nedense bu sefer karakter şarkılarını beğenmedim. Hem ilk hem de re:connect'deki bütün şarkıları beğenmeme rağmen bu sefer şarkılar bana pek bir şey ifade etmediler. Gene aynı sanatçılar olmasına rağmen.

Neyse, ortalama bir anime uyarlamasıyla bence geçerli bir not almayı hak ediyor.

Oyundaki Bad End'leri de DVD setleriyle OVA olarak yayınlayacaklarının da dip notunu düşeyim. Koujaku ve Noiz'unkileri resmi twitter sayfasında görmeniz mümkün. Acaba Virus ve Trip'i de uyarlar mı ki D: ...?

Bu güzel (!) yazı dizime, oyunu bitirince çıkan resimlerle son veriyorum.

Oynayın, oynatın anacım.














bir de son olarak şunu koymazsam ölürüm;
Ren'in seiyuusu Takeuchi Ryouta, Vocaloid GUMI'nin Poker Face isimli şarkısını coverlamış.


Pazartesi, Ekim 27, 2014

Gekkan Shoujo Nozaki-kun - OST | YF BLOG TUR

Anime: Gekkan Shoujo Nozaki-kun

Bölüm Sayısı: 12

Yayın Tarihi: 7 Temmuz 2014 - 22 Eylül 2014

Tür: Komedi, Romantik, Shoujo

Lise öğrencisi Chiyo Sakura, Umetarou Nozaki'den hoşlanmaktadır. Nozaki'ye hisslerini itiraf ettiğinde, Nozaki, Sakura'yı hayranı zanladerek imza verir. Sakura, Nozaki ile birlikte zaman geçirmek istediğini söylediğinde evine çağırıp, "çizimlerine yardımcı" olmasını ister.

Bunun üzerine Sakura, Nozaki'nin çok popüler shoujo mangakası Yumeno Sakiko olduğunu fark eder ve Nozaki'yle yakınlaşabilmek için asistanı olmayı kabul eder.

Nozaki'nin mangası üzerinde çalışırlarken, diğer okul arkadaşlarınin hayatlarından esinlenirler.




Nozaki-kun ile, bu sene başında Aria olarak seriyi çevirmeye karar verdiğimizde tanışmıştım. 4-kome bir seri olduğu için çok ısınamamıştım, bir de managadaki espirileri çevirmek biraz zor gelmişti... Animeye uyarlanacağını duyduğumda, bir de animesine şans vereyim dedim. Bence, yaz sezonundaki en bomba iki üç seriden biri Nozaki-kun'du.

İki insanın birbirini anlaması ne kadar zor olabilir sorusuna tepki olarak yapılmış bir seri düşünün. Klasik Shoujo serilerinin tam tersi. Beğendim ben bu seriyi ya. Her şeyiyle ayrı bir komedi bir seriydi.

Sakura'da resmen kendimi gördüm. Bazen de Mikoshiba'da. Kashima ve Seo karakterlerini biraz itici buldum. Ama bence, Sakura ve Nozaki dışındaki bütün ilişkilerde dişi tarafın daha ağırlıklı olması hoşuma gitti. Bence Nozaki'nin de Sakura'da gönlü var ama belki bir elli bölüm sonra görebiliriz.

Beynim durduğu için yazmak istediklerimin 10/1'ini bile yazamıyorum. Ama söylemem gerekirse, OP/EDleri de serinin ayrı bir güzel. Yazımı, OP ile bitiricem. Ben bu kadar zıpır biri olacağını düşnmemiştim. Hayat...