Çarşamba, Temmuz 03, 2013

Let's Have a Talk. It's about Gintama.

Beni tanıyanlar bilir. Gintama'yı çok severim. 

İşin ilginç yanı Gintama öyle bir seri ki seven çılgınlar gibi seviyor, sevmeyen ise deliler gibi nefret ediyor. Gerçi şu ana kadar karşılaştığım sevmeyenlerin sevmeme nedeni aşağı yukarı aynıydı; "Tuvalet Mizahı" ve esprileri anlayamamak. Olur böyle şeyler...


Bir "gag" anime/manga serisinden fazlası olduğunu göz önünde bulundurmak lazım. 

Temelinde; her şeyini kaybetmiş yalnız bir adamın kendine tekrar bir aile bulmasını, tekrar bir yere ait olabilmesi, kendine manevi de olsa bir aile kurmasını anlatıyor.

Deli gibi gülerken, bir köpek üzerine kurulmuş bir bölümde bile tek bir cümle ile insanın içini sızlatabilen anlara sahip bir seri düşünün. (265- Dog Food Doesn't Have as Much Flavor as You'd Think)


Sevdiğim başka özelliği ise serideki çoğu kadın karakterin diğer shounen animelere kıyasla güçlü olması. Malum shounen serilerde genelde dişi karakterler mızmız, tek başlarına hiçbir şey yapamayan, sürekli ağlayan sulu gözlü karakterler oluyor. (istisna kaideyi bozmaz bence...)

Bütün karakterlerin tarihteki gerçek kişilerden geliyor olması, çok ama çok küçük de olsa Japonya tarihine dair göndermelerin yapılması, aksiyonun hiç eksik olmaması, içinde transeksüel, eşcinsel hatta ve hatta fahişelerin olduğu ama kimsenin onları yadırgamaması seriye benim gözümde çok büyük bir artı koyuyor. 


İnsan hangi karakteri ne kadar seveceğini bilemiyor demiş miydim?


Müziklerinden bahsetme gereği bile duymuyorum.


Şimdi Gintama'yı neden mi övüyorum? 




Seiyuuların çoğu: "biteceğine inanmıyoruz bence devam eder gene" demesine rağmen, yapımcılar "bitirmek istemedik ama bitiyor artık" diyor. NEDEN LAN BİTMESIN!!


Gintama bu daha önce defalarca bitiriyoruz deyip bitirmediler gayet. Onun için zaten kimse inanmıyor gerçekten biteceğine. Olur da biterse tam ters köşe yapabilirler.


Gerçi mangası hala aynı absürdlükte devam ediyor. En son Gintoki'nin düşürdüğü 300milyon yenlik loto biletini Hijikata bulmuştu. Seri Gintoki'nin zengin olmasıyla bitiyormuş falan djgskdjgskdj düşünemedi. 


Şurada filmin çıkmasına 3 gün hatta Japonya saatiyle bakarsak 2 gün falan kaldı.

O filmi izleyecek herkesten -bende izleyinceye kadar- nefret ediyorum.





PS. Kondo-san hepimizin gorilidir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder