Çarşamba, Eylül 11, 2013

Blood Lad - YF Blog Tur / OST


Anime Adı: Blood Lad

Bölüm Sayısı: 10

Yayın Tarihi: 8 Temmuz 2013 - 9 Eylül 2013

Tür: Vampir, Komedi, Seinen

Yazar: Kodoma Yuuki  

Staz, iblis dünyasındaki sözü geçen patronlardan biridir. Vampir olmasına rağmen insan kanına ilgisi yoktur. Japon kültürü daha çok ilgisini çeker. 

Yanlışlıkla iblis dünyasına düşmüş, Japon bir genç kız olan Yagami Fuyumi ile tanışır. Fuyumi'nin Japon kültürü ile ilgili olan bilgisi Staz'ın ilgisini çeker. Fakat, Staz bölgesine giren davetsiz misafir ile ilgilenirken, Fuyumi bir canavar tarafından öldürülür ve başıboş dolaşan bir hayalete dönüşür. Fuyumi'nin bir hayalete dönüşmesi sonucu hayal kırıklığı yaşayan Staz, Fuyumi'ye onu tekrar hayata döndüreceğine dair söz verir.




Seriyi nasıl anlatacağıma dair hiç fikrim yok. İlk animeyi özetlerim ordan bir-iki paragraf çıkarırım diyordum ama özette zaten yazmayı düşündüğüm her şey varmış. 

Serinin ilk animeye uyarlanacağını duyduğumda pek bir heycanlanmıştım. Çizimleri oldukça güzel ne yalan söyleyeyim. Malesef, hevesim kursağımda kaldı. 

Belki benim rengarenk olan serilere olan gıcıklığımdan, belki de ana karakter sayılabilecek Fuyumi'nin hiçbir işlevi olmayan sadece memeden oluşan bir dişi karakter olmasından dolayı, ama sevemedim ben Blood Lad'ı. Bir şeyler oluyor ama aslında hiçbir şey olduğu yok. 

Aslında Staz, Staz'ın abisi Braz D. , küçük kardeşleri Liz ve Wolf karakterlerini sevdim. Özellikle Staz'ın başka bir dünyada yaşayıp otaku olması gerçeği çok hoşuma gitti. Resmen kendimi gördüm Staz'da. Çok güçlü ve bir bölge reisi olmasına rağmen hayattan tek isteği Japonya'ya gitmek, figür almak, anime izlemek ve manga okumak.

Staz ve Fuyumi ilk karşılaştığında, Staz'ın Fuyumi'ye Final Fantasy'i sorması Final Fantasy'nin hala devam ettiğini öğrendiğnde "O Final değil ki o zaman!" diye yaptığı espiriye sesli güldüm. "ka-me-ha-me-HA?!" şeklinde saldırısı da fena sayılmazdı. 

Staz, küçük bir vampirken ailesinin "ortadan kaybolması" sonucu abisi ve küçük kız kardeşiyle birlikte yaşamaya başlamış. Fakat abisinin kendisini öldürmeye çalıştığını fark ederek evden kaçıp iblis dünyasına iner. Blood Lad evreninde anladığım kadarıyla en saygın yaratıklar vampirler oluyor. 

İblis dünyasında ise, bölgeleri yöneten kişilere meydan okuyarak o kişinin bölgesine sahip olunabiliniyor. Fuyumi'de yanlışlıkla iblis dünyasında Staz'ın bölgesine girince bu şekilde tanışıyorlar. Hikayede burdan başlıyor zaten.


Bir başka olumsuz eleştirim de sanırım, serinin çok alakasız bir şekilde bitmesi. Belki 10 bölüm olduğu için belki ikinci bir sezon daha yapmayı planladıkları için bilemiyorum, ama seri "arkası yarın" der gibi bitiyor. Zaten Aralık ayında bir OVA yayınlanacakmış. Mangası da bildiğim kadarıyla hala devam ediyor. Yanılmıyorsam Light Novel'ı bile mevcut.

Staz'ın abisinin gerçekten iyi mi kötü mü olduğunu anlayabilseydik en azından tek merak ettiğim şey bu. (*´∀`*)

Şimdi Ost. konusuna gelirsek eğer...

Serinin müziklerini Hayashi Yuki yapmış. OP  May'n - Vivid, ED ise Yuuka Nanri - BLOODY HOLIC. Opening fena sayılmaz, ama Ending'i pek sevmedim. Ayrıca izlediğim her şey de müziklere çok dikkat etmeme rağmen Blood Lad'ı izlerken müzikler hiç dikkatimi çekmedi. D: Hatta bir ara ne yazacağım ben şimdi, keşke OST seçmeseydim diye bile düşündüm.

OST'u indirdim ve dinledim. Aslında fena değil, ama bu müzikler şimdi bu seri de gerçekten kullanıldı mı diye de bir düşündüm. Özellikle soundtrack albümündeki BLOOD LAD şarkısı ve remixi çok hoşuma gitti. Seride de en azından daha dikkat çekecek şekilde kullanılabilirlermiş. Albümdeki nerdeyse bütün şarkıları çok sevdim. "Try Again", "Nakama", "Final Phantasy", "Quick Attack", "Kanpai" ve "Stay as You're" favorilerim arasında. Keşke youtubeda bulabilseydim de link verebilseydim.

Aklıma takılan bir başka şey, OST'un içinde acaba karakter şarkıları da dahil miydi? "Massacred" şarkısı Liz karakterinin seiyuusu Nanri Yuuka tarafından seslendirilmiş. "YAH YAH YAH" şarkısı Staz ve Wolf'un seiyuuları olan Terashima Takuma ve Oosata Ryouta tarafından seslendirilmiş. Tavsiye ederim.  "LOVE&HATE"  şarkısı Bell'in seiyuusu Bridcut Sara Emi tarafından seslendirilmiş. Son olarak "Twilight" şarkısını da Fuyumi'nin seiyuusu Nomizu Iori seslendirmiş.

Benim seri ile söyleyeceklerim bunlar. Eğer boş vaktiniz varsa izleyin derim. İzlemek için vakit yaratılacak bir seri değil bence. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder