Pazar, Eylül 08, 2013

Her şey Super Junior için..

Evet. Nerden başlayacağımı bile tam bilemiyorum. Uzun ve bol fotoğraflı bir yazı olacak. Brace yourself.

Gerçekten çok güzeldi. 

İlk olarak Music Bank'a nasıl hazırlandığımla başlayayım.

Zerre hazırlanmadım. İşin güzel kısmı, Kore müziğinden zerre zevk almazdım. K-Pop ile tanışmam 3 sene önce Japonca sınıfındaki arkadaşım Berfu-sama ile başladı. Kızla ilk tanıştık, Super Junior dedi. Super Junior, Super Junior diye başımızın etini yiyip durdu. Bana sürekli videolarını izletiyo, grup üyelerini anlatıyo falan... Bende bakıyorum, "12-13 kişilik grup mu olur yaaaaeeeee, boy bands are so 90's" tarzı şeyler söylüyordum. 

İşte dün pişman oldum. 

İlk problemimiz: "kaçta gidelim?"
Berfu ilk sabah dörtte orda olalım falan dedi, dedim deli misin sen?  Dokuz gibi orda olsak yeterli olur. Kıza laf anlatamadım tabi. Kız sabahın yedisinde kalktı gitti Ülker Arena'ya. Bende dokuz gibi ordaydım. Öyle dudak uçuklatacak bir kalabalık yoktu ama millet ciddi ciddi toplanmış. Bir de sanırım sıra düzenli olsun, adaletli olsun araya kaynama olmasın diye ilk gelenler isimlerini yazdırmış. Berfu gelir gelmez ismimizi yazdırmış. 40. sıradaydık. 

Sonra tabi güneş çıktı, biz tam güneşin altında kaldık. İçerden bir görevli geldi. Bize ilk VIPler onların arkasında da Platinumlar dizilecek şekilde gölgeye alacaklarını söyledi. Bizim önümüze bi kaç kişi kaynadı tabi. Neyse sonra gölge yere geçtik çöktük yere. Bu sırada pankartlar falan satılıyordu. Birileri de, Elflerin glow sticklerinden getirmiş satıyordu. Ondanda aldık hemen. Sanırım bu glow stiği satan kimse, çok bir kısa süre oralardaydı. Çünkü elimizde stickleri gören herkes imrenip "NERDEN ALDINIZ ONLARI?!?!?!" diye sorup duruyordu. Şans. (^~^)


Bu sırada arkalardaki kızlar sürekli bağırıp duruyolardı. İlk seferlerde tabi "ne oluyor ki acaba?" diye düşündük ama kızlar sürekli bağırdıkları için bir yerden sonra alıştık. Hatta "güvenlik görevlilerine bağırıyolar herhalde" diye espiri bile yapmıştık ama şu an okuyana saçma geliyor bu. Fatih bi ara, tuvalete gitmişti. Tuvaletten gelirken bağıran kızların yanından geçmiş. Ona sorduk neye bağırıyo bunlar diye, meğer kızlar camlara yapışmış, içerden geçen her çekik gözlüye bağırıyolarmış. ┗┐ヽ(′Д、`*)ノ┌┛

Sonra işte pizza söyledik onu yedik. (pro konser izleyicisi) Kapıları beşte açıcaklardı. Saat ikiye kadar pek sıkılmadık, vakitte hızlı geçti ama sıkılmaya başladık. Müzik falan dinlerken bir anda bu sefer önlerde birileri bağırmaya başladı. Kafamızı kaldırıp baktık ki, önümüzde kocaman bir boşluk oluşmuş. Önümüzdeki kızlarda yeni burger'dan sipariş vermişler tam onu yemeğe başlamışlardı. Ne olduğunu anlayamadılar tabi, biz hiç acımadık hemen onların önüne geçtik. :D Millet galeyana geldiği için son 2 saati sıkış sıkış sırada bekleyerek geçirdik. 

Bu sırada, görevli bi çocuk başka kimlerin gelmesini istersiniz diye anket yapıyordu. Oraya hemen CNBlue ve Big Bang'i yazdık. Çoğunlukta aynı şeyi yazmıştı. 

Sonra işte saat beş oldu bizi içeri aldılar. Hemen demirlere yapıştık. Sahneyi de oldukça iyi görüyorduk. Bu sırada tabi etrafta KBS'in fotoğrafçıları dolaşıyordu. Millet hazırlıklı gelmiş posterler, afişler hazırlamışlar bir sürü şey onların resimlerini çekiyorlardı sürekli. Bir tanesi bizim önümüzde dolaşırken arkadaki kızlardan biri "Abuji! Abuji!" diye bağırdı. Adam döndü, "Oppa! Oppa!" dedi. Hepimiz güldük. Adam bizimde resimlerimizi çekti. Bir tane daha KBS fotoğrafçısı vardı. O, sürekli beni kesip duruyordu. Ne zaman ona baksam bana bakıyordu, bir kaç tane fotoğrafımı da çekti. Korece bilsem, "çok beğendiysen oğluna falan al" diyebilirdim belki. kfjgdksjfgşkdjsfgşdjgfşkjgdfşkj |ω・)

İçerisi hafif dolmaya başlayınca, grupların kliplerini yayınlamaya başladılar. BEAST - Beautiful NightFiction ve Shadow,  FTIsland - I wish, Ailee - U&I, MBLAQ - Smoky Girl, Super Junior - Sorry Sorry 'nın klipleri yayınlandı. Arada Türkiye-Kore Kültürleri ile ilgili kısa bir video da yayınladılar. 

Saat 7 olunca, sahneye iki tane Koreli çıktı. Bir tanesinin Music Bank'in yönetmeni olduğunu düşünüyorum. Diğeri de çevirmendi zaten. Bu Asyalılar çok dakik insanlar olduğu için 15dakika geç başlayacakları için özür dilediler. İyi eğlenceler deyip sahneden indiler.

Sonra Karadeniz türküsü eşliğinde bir grup dans etti. Sonra Korece bir şarkı çaldı. Ben pek ne olduğunu anlayamadım ama çoğunluk şarkıya eşlik ediyordu. Bilindik bir şarkı olsa gerek. Sonra etkinlik başladı işte.

İlk etkinliğe katılan gruplar tek tek sahneye çıktı.Tarkan'ın "Şımarık" şarkısının nakaratını söylediler. Öpücük kısmında da bize öpücük gönderdiler. İçimin yağları eridi resmen.

Sonra Super Junior'dan Hyun, Miss A'dan Suzy, B2ST'den sanırım AJ idi ve TRT Müzikten bir kadın programı sunmaya başladılar. Bizimkiler Korece konuşuyordu, kadında İngilizce cevap verip, Türkçe bir şeyler söylüyordu. Uluslararası bi saçmalıklar oldu orda. Gerçi hepsi karttan okuyup konuşuyolardı orası ayrı.

Neyse sahneye ilk MBLAQ çıktı. Grubun tam açılımı "Music Boys Live in Absolute Quality" oluyormuş. Tabi ben bunu ilk gördüm, çok iddalı bir isim vay anasını diye bir düşündüm. Gerçekten isimlerinin haklarını veriyolarmış. Smoky Girl, Oh Yeah ve bir şarkı daha söylediler ama şu an hatırlamıyorum/bilmiyorum. Şarkıları da dansları da ayrı güzeldi. Seungho ise ayrı bir şirindi.

Bu arada Cheondong dans ederlerken bir ara ceketi sıyrıldı. Bütün sırtını belini her şeyini gördük diye yazılar dolaşıyor nette. Bu doğru değil. İlk bizde öyle sanıp bi heycanlandık ama çocuğun giydiği ceket gömlek takımının önü siyah arkası ten rengiymiş. Onun için bu büyük bi hayal kırıklığıydı tabi. Şarkı arasında En güzel İstanbul Sizi çok Seviyoruz diye bu pankartı açtılar. Tabi ben pankartın o kadar uzun olabileceğini düşünmediğim için sadece bu kadarını yakalayabildim. :D



MBLAQ'tan sonra sahneye Ailee çıktı. Ne söyleyim. Bir ara "Ailee gelmese de olurmuş" diye bir tweet atmıştım. Kız bana bütün laflarımı yedirdi. Tek kelimeyle muhteşemdi. İlk Üsküdar'a gideriken'i söyledi. Tabi herkes eşlik ettiği için şarkıyı nasıl bir Türkçe ile söylediğini pek anlayamadım. Ama oraya bir Türk şarkıcıyı çıkartıp o şarkıyı okutsalar, eminim bu kadar güzel okuyamazdı. Sonra U&I şarkısını söyledi. Bundan sonrada Beyoncé'ın Crazy in Love şarkısını söyledi. O da oldukça başarılıydı. Konserde en beğendiğim ikinci performans oydu. Kendisi de ayrı bir tatlıydı. Konser başlamadan önce locaların ordan sürekli bize el sallıyordu. İnternette gördüğü ilgi karşısında ağladı falan demişler ama ben ağladığına şahit olmadım. Ağladıysa ise kıyamam ona gene gelsin en önden izlerim ben onu hep. 



Ailee'den sonra sahneye FT Island çıktı. I wish ve ismini bilmediğim iki şarkı daha söylediler. Lee Hongki acaip şirindi ama. Bi ara ay ne şapşal bişiymiş bu dedim Berfu'ya "Biz onu böyle kabul ettik artık" dedi. Sanırım bütün şarkıları catwalk un önünde söyleyen tek grup onlardı. Sürekli zıplayıp, hoplayıp durdular. 

Sonra Miss A çıktı sahneye. Açıkcası ben performanslarını ve şarkılarını da pek sevmedim. I don't need a men, Good Girl, Bad Girl ve içinde You don't know me, So Shut Off sözleri geçen şarkılarını söylediler. Miss A'nin çok fazla fotoğrafını çekmemiştim. Çektiklerim de zaten flu çıkmışlar. Bir ara bizim çekmemiz için poz vermişleri sahnenin önünde. Tek net çıkan fotoğraf o olmuş. Madem poz veriyorsunuz çekmemezlik etmeyeyim demiştim zaten :D


Miss A da performansını bitirince, sıra B2ST'a gelmişti. Sunuculukta bu yüzden en son çıkacak grup Super Junior'a kalmıştı.


Şanslı kadın. Neyse. :D

B2ST'ın görsellerini çok beğendim. Özellikle böyle gece bol yıldızlı bir görselleri vardı o çok hoşuma gitmişti. Tabi fotoğrafta ışıklar yüzünden siyah, lacivert olarak çıkmış bütün o ahenki batırmış.


B2ST'in performansı da oldukça güzeldi. Beautiful Night, Fiction ve Shadow şarkılarını söylediler. Dansları gerçekten tarif edilemezdi. Özellikle Jang Hyunseung diyorum. Bir ara sadece onu izledim. Dong Woon bana pek Koreli gibi gelmedi gayet Türk tipi var çocukta. Beautiful Night performansları çok güzeldi. Bütün salonu resmen gaza getirdiler. Tek beğenmediğim şeyleri kıyafetleriydi şahsen. 



B2ST'den sonra sahneye Seungho, Ailee, Lee Hongki ve AJ çıktılar. Black Eyed Peas'in Tonight's Gonna be a Good Night şarkısını söylediler. 


Ondan sonra tabi sıra en son grup olan Super Junior'a geldi. Music Bank'e gideceğimi söylediğim herkes bana mutlaka Hyun'un bolca fotoğrafını çek diyodu. Bende ondan olsa gerek sadece Super Junior'ın 100+ fotoğrafını çekmişim. O_O Telefonda yaklaşık 1.05GB Music Bank fotoğrafı vardı bu sabah. 


Diğer grupların aksine sahnenin üstüne kurulmuş standdan çıktılar sahneye. İlk Mr. Simple'ı söylediler. Dansları ve görselleri çok güzeldi. 



İkinci şarkı Sexy, Free & Single'dı. Onun görsellerini pek sevmedim. Çünkü çok parlaktı fotoğraf çekmesi çok zor oldu. :D


En son Sorry, Sorry'i söylediler. Onun görselleri ve dansı anlatılamaz yaşanır tarzı bir şeydi. Acaip hoşuma gitti. Tahmin edilebileceği gibi en iyi performans bence Super Junior'ındı.



Bir ara catwalktan o kadar hızlı koşarak sahnenin önüne geldiler ki aha dedik şimdi atlıyolar. Ama tabi atlamadılar. Sanki benim üstüme atlayacaklarmış gibi heycanlandım ne yalan söleyeyim. Bir de bir sürü kişinin elini tuttular. Birilerinin telefon ve fotoğraf makinelerini alıp sürekli kendilerinin fotoğraflarını çektiler. Hiç huyum değildir ama resmen kıskandım. 

Bir ara Dong Hae Türk bayraklarından biri alıp tutarak poz verdi.



Super Junior'da şarkılarını söyleyince her güzel şey gibi bu da bitti haliyle. En sonda herkes sahneye çıktı. Sarı konfeti patlattılar. Üzerinde Kore ve Türkiye bayraklarının şekilleri olan kocaman balondan topları saldılar salona. Herkes birbirine atıp durdu bunları. 


Abartmıyorum. Hyun bir kaç dakika boyunca salonun her köşesine el salladı. Ne şirin çocukmuş bu. 


Sonra konseri bitirdik hadi evlerinize dediler. Çıktık bizde. Bu arada performans sırasında, Hyun çok terlemişti. Terini de bi havluya silmişti. Berfu konser bitince bi ara ortadan kayboldu. Meğer Sahnenin önüne gidip Hyun'un o havlusunu istemiş ama Hyun sahneden çıkarken havlusunu almış. dlkghldkhgldkfhglkdfh 

Bu arada konserin sonunda bir sürü kişi ağlıyordu ona da pek anlam veremedim şahsen.

En son Super Junior'dan biri "See you in Super Show" diyerek sahneden çıktı. Acaba gene mi gelecekler?! diye kafamızda soru işaretleri oluştu. İnşallah gelirler ya bu sefer sahnenin en önünde olucam. Banane benimde elimi tutsunlar. 

Anne ben Korecan oldum.


dip not. çok uzun bi yazı olduğu için imla kuralları mı o ne? modundayım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder