Salı, Aralık 17, 2013

世界中で一番愛しているのは君だ!(Bir Sekai-ichi Hatsukoi Yazısı)

Bugün, yeni bölümünün yayınlanması şerefine sevdiğim bir başka BL serisi hakkında birkaç şey yazmak istedim. Yalnız, fark ettim ki yazdığım yirmi yazının nerdeyse onu yorozuya family içinse, diğer 10 içerisinde BL yazılar almış başını gidiyor. ('-'*) 

Sekai-ichi Hatsukoi'den bahsedeceğim bugün. Sekaiichi diyorum ama sadece Nostalgia (TakanoxOnodera) ve Trifecta (KirishimaxYokozawa) çiftlerinden bahsedeceğim. 

Şimdi efendim yazıma bu seriye nasıl başladığımı ve ilk başladığımda yaşadığım kafa karışıklığından bahsederek başlamak istiyorum. Malum, BL-Yaoi dünyasındaki en ismi bilindik serilerden biri Sekai-ichi diğeri de Junjou Romantica. 

Tabii, ilk başta çizimlerini pek beğenmedim ama bu kadar popülerse, vardır bir nedeni diyerek izlemeye başladım. İlk başta, seri içerisinde üç farklı çiftin anlatılması aklımı oldukça karıştırdı. Sonra konuyu toparlayabildim neyse ki. 

Bir kere, HatorixChiaki çiftini hiç sevmedim. Zaten bu çift ile ilgi internette bir şey bulmak neredeyse imkansız. Hatori, Chiaki'ye tecavüz ettiği için hiçbir şekilde kabul görmeyen bir çift oldular. Bir ara LJ'de biri bu çiftin kitaplarını çeviriyordu ama sonra ne oldu bilmiyorum.

YukinaxKisa çifti için çok nötrüm. Yukina aslında, fena sayılmaz. "Erotica" lakabını fazlasıyla hak ediyorlar ama sevdim diyemiyorum. Kisa'yı nedense biraz itici bulduğumu söylemem lazım.


Anime, çok ucu açık bir noktada bitince haliyle mangasına bakayım dedim. Mangasını okumaya başlayınca, başka bir akıl karışıklığı; "meğersem birbirlerini yiyorlarmış da benim haberim olmamış" oldu. TV'ye Shounen Ai olarak uyarlanınca, haliyle bazı sansürlemeler olmuş. Mangayı okuyunca seri favorilerim arasına girmeyi başardı. (✿ ♥‿♥)

Favori çiftim Takano/Onodera ama bir insanın sınırlarını bu kadar zorlayan bir çift daha yoktur sanırım. Kısa bir özet gerekirse; Takano ve Onodera, orta okul/lise döneminde birbirlerini çok seviyorlardır fakat küçük bir yanlış anlaşılma sonucu Onodera, sessiz sedasız ortadan kaybolur. Takano ise Onodera'yı unutamaz. On yıl sonra, tesadüfen, Onodera; Takano'nun baş editör olduğu shoujo dergisinde editör olarak işe başlayınca, gelsin aşk dolu dakikalar, gitsin drama.

Çiftin, en büyük sorunun "konuşamamak" olduğu artık kendileri tarafından da kabul edilen bir gerçek. Özellikle son birkaç bölümdür, Ritsu'nun hissettiklerini dile getirememesi, Takano'nun sürekli Ritsu'yu yatağa atmaya çalışması çiftin bir kısır döngüde sıkışıp kalmasına neden oluyor. Fakat bu en sevdiğim çift olmalarına bir engel değil. 

Serideki bir diğer favori çiftim ise Yokozawa ve Kirishima. Çok emin olmamakla beraber Nakamura-Sensei'in birlikte kayıtsız şartsız mutlu olabilen tek çifti sanırım Trifecta çifti. Gerçi, çiftin hikayesi light novel olarak ilerliyor ve o kitapları yazan başka biri... (。-_-。)

Yokozawa, Takano'nun üniversiteden arkadaşıdır ve Takano'yu seviyordur. Fakat Takano'nun Onodera'ya olan takıntısını bildiği için, hep bir gün Takano'nun kendisini fark edip, Onodera'yı unutacağını düşünmektedir. 

Onodera'nın on yıl sonra Takano'nun hayatına geri dönmesinden hiç memnun olmaz ve ilişkiyi engelleyebilmek için elinden geleni yapar. Fakat, Takano kendisine açık bir şekilde rest çekince, yenilgiyi kabul eder ve geri çekilir. Buraya kadar kendisine hep gıcık olmuştum. Hatta kendisi için yazılmış kitapları da sırf bu yüzden uzun bir süre okumayı protesto etmiştim kendi çapımda.


Ne kadar yanılmışım...

Kitapları okuyunca anladım ki, Marukawa'nın vahşi ayısı olarak anılan Yokozawa aslında kendi içinde çok savaşlar vermiş, Takano'yu aslında çok sevmiş. İlk kitabı okurken, Yokozawa için hem çok üzüldüm hemde Kirishima'nın onu bulduğu için çok mutlu oldum.

Trifecta çiftinin dört tane kitabı var şu an için. İlk kitap daha çok Yokozawa'nın iç çatışmasını ve Kirishima ile tanışmasını anlatıyor. İkinci kitap, Kirishima ile ilişkilerinin gelişmesi ve Yokozawa'nın bunu kabullenmesi anlatılıyor. Üçüncü kitap; Kirishima ailesi ve Yokozawa'nın çıktığı küçük tatili anlatıyor ve bence bu seri içerisindeki en sıkıcı kitaptı sanırım. Dördüncü ve -şimdilik- son kitap ise, Kirishima ile ilişkilerinin yavaş yavaş ciddileşmeye başlamasını anlatıyor.

Trifecta çifti ağırlıkta olacak bir Sekai-ichi filmi 2014 Baharında Japonya'da yayınlanacak. Sanırım bu YokozawaxKirishima çiftinin ne kadar popüler olduğunun anlaşılması konusunda küçük bir ipucu vermiştir. Ocak ayı içerisinde ise, serinin beşinci kitabının dördüncü kitap gibi süpriz bir şekilde yayınlanması bekleniyor. 

Sekai-ichi çok monoton ve tahmin edilebilir bir şekilde ilerlese bile, yıl içerisinde sadece 3-4 bölüm yayınlansa da, Ritsu'nun hala aşık olmasına (!) 100 gün kalmış olsa da, okuması çok zevkli bir seri. Okumamış herkese tavsiye ederim ~

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder