Salı, Aralık 24, 2013

BWAAAAAAHHHH!!!

Oyun oynamayı çok severim ama çok fazla oynamam. Küçüklüğümden beri takip ettiğim, mutlaka her yeni oyununu oynamaya özen gösterdiğim seriler vardır. İşte Rayman onlardan sadece bir tanesi.


Hiç unutmuyorum, Rayman Forever'ı Carrefour'da görmüştüm hemen alıp babama götürmüştüm bana alsın diye. Babam "eh hadi alalım bare" diyerek bana almıştı o oyunu. Eve gider gitmez hemen bilgisayarın başına oturup, oynamaya başlamıştım. Hala hatırlarım açılış müziğini, düşünün o kadar sevmişim oyunu.

Tabii, bir şeyi çok sevince, başkaları da onu sevsin istiyorsun. Bir akşam, yemeğe giderken ben arkadaşlarımla oyunu oynarız diye yanımda götürmüştüm. Bütün gece oyunu oynadık birlikte. Abla kardeş oyunu çok sevdiler benim gibi. "Bunu bize versene" dediler. Benim de gönlüm bol, verdim oyunu!! O zaman bile, eve döndüğümde keşke vermeseydim demiştim. Şu yaşıma geldim, hala kendi kendime "lan neden verdim ne salakmışım" diyorum.

Geçenlerde bana dert oldu. Çeşitli online sitelerde Forever'ı aradım ama bulamadım. Ubisoft oyunu Win98'de bırakıp yenilemediği için satışı artık yapılmıyormuş :( Amazon'da yeni olarak $200'a hala satılıyor olarak görünüyor. İkinci ele $3-5'a alınabiliyor gibi ama ona da pek güvenemiyorum. Bildiğin salağım ben.

Böyle başlayan Rayman maceram, 2-3, rabbids, origins olarak devam etti. Rayman 2'i açıkcası çok beğenmemiştim zamanında, yarım bırakmıştım. 3. Oyunu çok fazla hatırlamıyorum, herhalde onu da çok sevmemiştim.

Gelelim, Rayman serisinin altın çağı olan Raving Rabbids (Rayman, aptal tavşanlara karşı) serisine.

Seri o kadar popülerleşti ki, Ubisoft işin cıvığını çıkartarak Rabbids 2, World Tour, Flying to the Moon, TV Party, Travel in Time şeklinde alt serileriyle paraya para demez oldu.

Bu oyuna da ilk başladığımda pek ısınamamıştım. Özellikle çok alakasız mini oyunlardan oluşmuş olması hiç hoşuma gitmemişti... Her bölümün sonundaki Rabbid Hunt kısımları ve tavşanlarla yapılan o muhteşem danslara kadar!

Bu oyun adamı ruh hastası yapar! Her yer tavşan, tavşan ve ayrıca bolca tavşan dolu bir oyun. Bir gün, arkadaşlarınızla piknik yaparken, tavşanlar gelip sizi kaçırıyor, bir mahzene atıyor. Mini oyunları kazandıkça, tavşanlar size saygı duyup, sevmeye başlıyor.

Mini oyun dediğime bakmayın, çok hızlı ve aynı anda iki elinizi kullanmanızı gerektiren ve level atladıkça zorlaşan bir tempo var.

Fakat, Raving Rabbids bir Wii serisi. Zaten birincisi dışında, hiçbir oyunu PC için çıkarmadılar. O zamanlar bu duruma nasıl sinir olduğumu anlatamam. Bir ara ciddi ciddi Wii mi alsam diye düşünüyordum da sonra aklım başıma geldi. Rabbids'in internette çeşit çeşit komik videoları bulunuyor. Göz atın derim. Hatta, ben çoğu zaman sarı minionların rabbidslerden esinlendiğini düşünürüm.

Son 15 gündür Origins'ı oynuyorum. İlk mini oyunu bitirince, "ne tırt oyunmuş be" demiştim ama ilk bölümü bitirince, bu lafımı geri aldım. Oyun her bölümde değil, her mini oyunda daha da zorlaşıyor!

Özellikle dişler için özel yapılmış, kovalamaca tarzındaki oyunlar bence en zor yerlerdendi. Sadece doğru zamanda zıplamak gerektiğini çok geç fark etmiş olsam bile, birkaç kez denemeden önce bölümü bitiremedim.

Buz temalı bölüm içinse söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum! Resmen nefret ettim! En sevdiğim bölüm ise su altında geçen bölümlerdi. Özellikle bu bölümün müzikleri enfes. Favorim; Sea of Serendipity ~ Lums of the Water. Mutlaka dinleyin!

3D ve animasyon mu yoksa gerçek mi olduğu ayırt edilemeyecek kadar gerçekçi olan görsellerden sonra 2D bir el çizimiyle hazırlanmış ve rengarenk görselleri tek kelimeyle enfes!

İlk beş bölümü bitirdikten sonra açılan ve içinde Final Boss'ların olduğu 5 bölüm gerçekten zor. Final Boss'ları yenmek o kadar kolay ki, insan tereddüt ederken ölebiliyor. Şu an Land of the Living Dead'in eşiğindeğim ve okuduğum yorumlardan sonra başlasam mı başlamasam mı bilemedim.

Daha Origins'i tam bitirmeden, hemen Legends'ın trailer'ını izledim. O da çok eğlenceli görünüyor. Origins'i bitirdikten sonra ona başlamayı planlıyorum. Ben Legends'ı bitirinceye kadar Ubisoft yeni bir Rayman daha çıkarır umarım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder