Pazartesi, Aralık 02, 2013

Üstümüzden Shinkansen Geçti

Evet, dün üçüncü kez Nouryoku Shiken'e girdim.

Bu sefer, en heycanlı olduğum yıldı sanırım. Geçen sene, ucu ucuna N3'ü kaçırınca tabi, bi gaza geldim ben. Bütün sene çalışmadık kitap bırakmadan hazırlandım.

Fakat sınavın en zor yanı, Ankara'ya gitmek sanırım. Sabahın köründe kalk, uçağa bin git. Ankara'ya gel, uçaktan inince yüzüne soğuk hava çarpsın bi titre falan, hiç çekilecek şeyler değil.

Neyse, okula tabi biraz erken gittim haliyle, sınava girecekler ve tanıdıklar çoğaldıkça benim heycanım daha çok arttı haliyle. Hayatımda gireceğim için heycanlandığım ender sınavlardan biriydi. Sonra herkes birbirini yatıştırdı. Sınav vakti geldi, girdik sınıflara.

Geçen sene, N3'e girdiğimde çok iyi kanji ve keigo bilmek lazım diye düşünmüştüm. Bu senede ona göre hazırlanmıştım zaten. Diğer yaptığım denemelerde kanji kısımlarını tıkır tıkır yapıyordum da, kanji kısmındaki 15-20 soruya garanti gözüyle bakıyordum. Öyle olmadı tabi.. (;▽;)

800'e yakın kanji çalışarak N3'e girmeme rağmen kanjiler uzun uzun düşündürdü. 200 kanji daha kassam aradan N2 bile çıkardı. Dakika bir, gol bir olunca haliyle biraz moralim düştü ilk dakikalarda. Ama, kelime ve fiil kısımları çok zor değildi ordan kurtardım gibi.


Ben dikkati çabuk dağılan bir insan olduğum için, hep paragraf sorularını önceden yapmaya özen gösteririm. Sonra çünkü canım sıkılıp, dikkatim dağıldığı için yapabileceğim varsa bile yapamıyorum. Bu seferde aynısını yaptım.


Aslında, okuma soruları da pek zor değildi... Shinkansen sorusuna kadar.


Yok efendim, adamın biri, Japonya'ya gitmiş, orda shinkansenleri, trenleri görünce çok etkilenmiş. Nasıl saniyesi saniyesine bu varış saatlerini ayarlayabiliyorlarmış, sürücüler çok ağır eğitimlerden geçerlermiş de, bilgisayar yapabileceği hızı ve uzaklığı verirmiş. Nerelerde ne zaman duracağını makinist kendi hesaplarmış bu çok süper bir olaymış da mış. 


Parçayı anlamasına anladım da, cevaplar birbirine o kadar yakınki... aralardan aha cevap bu diye kesin birini seçemedim. Bu galiba diye diye işaretledim.


Paragraf soruları bitince hemen grammer sorularına geçtim, çok kolay geldi nedense. Yani, o kadar kolaydı ki şüpheye düşmedim değil. 

Ara verilip, sınıflar boşalınca N3 koridorunda; "SHINKANSEN SORUSU NEYDI YA?!" muhabbeti başladı bi anda. Hayır bi de, N4 ve N2'ye girenlerin bile haberi olmuş bu sorudan. |−・;)


Dinleme de bir iki soruda dikkatim dağıldı ama onun dışında bi sıkıntı yaşamadım. Oldukça kolay ve geçen seneki gibi Keigo ağırlıklıydı maşallah.. 

Sınavdan sonra, aklımdan kaldığı kadarıyla yaptığım kontrollerde bir kaç yanlışım olduğunu gördüm ama bütün olarak bakıldığında geçeceğime inanıyorum. Geçen sene sınavdan çıktığımda sorana hep 50/50 diyordum. Geçen sene okuma parçalarını okuyamamıştım bile, bu sene bu lanet olasıca shinkansen sorusunu bile okuyabildiysem olmuşum ben diye bi mutluluk vardı içimde.

Tabi şimdi, N3 bitince bir boşluk oldu bende. Kendime bi aylık bir ara izni verdim. Önümüzdeki ay inşallah N2 için bir kurs bulup çalışmaya devam edeceğim. N2'yi de geçersem geriye Japonya'ya kargo gemisiyle gidip mülteci olarak yaşamak kalıyor. sdlf.ghks.ldkfhgl.skdfg



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder