Cuma, Ocak 03, 2014

Dramatical Murder: No Homo

Çoook uzun seneler sonra, en sonunda oyun oynayamamak canıma tak etti ve yine windows kurdum. En son iki sene önce Alice: Madness Returns için kurup oyunu oynadıktan sonra hemen silmiştim. Oynamak istediğim oyunlar çok biriktiği için şimdilik Windows bölümünü bir süre silecekmişim gibi görünmüyor. Şimdi gelelim, oynarken anlatacağım geçen senenin en popüler fujoshi oyunlarından birine.

Dramatical Murder. Oyunu aslında, birkaç ay önce indirmiştim ama laptobumun cd okuyucusu çalışmadığı için windows kuramamıştım. En sonunda USB üzerinden masaüstüne kurabildim. İlk iş olarakta DMMd'i oynamaya karar verdim.

Şimdi, bu oynadığım ilk otome game olduğu için. ilk başta biraz menüyü kurcalayayım dedim.


Bu arada küçük bir dip not: apple klavye ile windows'da printscreen yapamıyormuşuz. Saçmalığa gel. Bu yüzden oyunu oynarken telefonla bir iki fotoğraf çektim. Gerçi internette tonla walkthrough var ama olsun, alın teri, emek işi. sdfhskdjghkdj

Neyse, Config kısmında oyunun ayarlarını değiştirebiliyorsunuz. Extra kısmı ise, hikayede en az bir tane good end'e ulaşabildiğinizde açılan bonuslardan oluşuyormuş. Benim buraya gelmeme çok var yani.
Bu menüde çalan müzik fena değil ama ben menüyü kurcalarken, sürekli sürekli içim daraldı dinlerken. Hemencecik oyunu başlattım. Ayrıca ben oyunu Japonca indirdim sanıyordum, İngilizce çıkınca biraz üzüldüm.

Oyunu Aoba karakteri olarak oynuyoruz. Oyun, Aoba'nın iş yeri olan dükkanda başlıyor. Aoba, telefonda yaşlı bir amcayla konuşuyor. Amca, bir ürün satın almak istiyor ama telefonda konuşurken Aoba'nın sesi çok hoşuna gittiği için Aoba ile görüşüp görüşemeyeceğini soruyor. Aoba'da yeni çıkacak ürüne rezervasyon yaptırırsa, teslimatta kendisi için özel bir şeyler yapabileceğini söyleyerek sapık amcamıza ürün satarak, başından salıyor.


Telefonu kapattıktan sonra Aoba, aldığı bu tekliflerden ne kadar sıkıldığını söylüyor ve cep telefonunu kontrol ettiğinde "OOXX Prenses" göndericisinden bir mesaj aldığını görüyor. Erotik içerikli spamdir derken, Aoba'nın da tanıdığı üç çocuğun, Aoba'nın üstüne asılması sonucunda, çocuklar Aoba'nın dikkatini çeşitli muzurluklarla dağıtırlar. Sonrasında cep telefonunda yükleme tamamlandı iletisini görürüz. Bu durumu Aoba pek sallamaz ama ben bunun ilerleyen bölümlerde başıma gayet iş açıcağını düşünmekteyim.

Sonra Tenchou gelip Aoba'ya bugün işi olduğu için erken kapatacağını söyler. Çıkmadan öncede eline postalaması için bir paket verir. Aoba, çantasındaki robot-köpeğini, Ren, çıkarır. Ren ile ne kadar uzun zamandır birlikte olduklarından, ne kadar yeni modeller çıkarsa, çıksın ondan asla vazgeçmeyeceğini söyler. Rhyme oyunu içerisinde kullanılabilen partner'lerden olan Ren, bilgisayarın yapabildiği çoğu şeyi yapabiliyordur. Aoba, en yakın kurye'ye en kısa ne nasıl gidebileceklerini sorar. Ren'de Aoba'yı yönlendirir. Bu arada Ren'in, bildiğin köpek, sesinin o kadar oturaklı olmasına bir an şaşırdım yani yalan yok.

Dükkandan çıktıktan sonra oyunun OP'si başlar.



OP'den sonra Aoba, yaşadığı şehri tanıtır. Şehir; kuzey, güney, doğu ve batı olarak dört bölüme ayrılıyormuş. Bölümlerden bir tanesi terk edilmiş. Halkın büyük çoğunluğu tek bir bölgede yaşıyor. Diğer iki bölgelerden bir tanesi, oyun merkezleri, barlar ile dolu. Diğer bölge ise şehir merkezi gibi. Aoba'da bu merkezde tek başına yaşıyor. Hikaye teknolojinin çok ilerlediği bir dönemde geçiyor olmasına rağmen, hala güvenlik, ulaşım ve toplu taşıma konularında büyük sıkıntılar yaşanmaktadır. Öyle ki, toplu taşıma kullanmak yerine yürüyerek gidilmek istenen yere daha hızlı varılabiliyor. Ayrıca, polislerin yakuzalar himayesinde çalıştıklarından da bahsediliyor.

Toue isimli bir şirket Aoba'nın yaşadığı Midorijima adasını satın alınca, şehre "Platinium Jail" ismini verdiği ve sadece aşırı zenginler ve ünlü kişilerin yaşadığı bir bölüm daha ekliyor. Buraya normal insanların girmesi yasak.

Bu dönemde, iki popüler oyun var; "Ribsteez" ve "Rhyme." Ribsteez, bir çeşit çete çatışması gibi. Rhyme ise, internetten zihinsel güç ile oynanabilen bir oyun. Bir gruba ait olunulmasının neredeyse zorunlu olduğu bu sosyal ortamda Aoba, hiçbirine ilgi göstermemektedir. 


 Ren, Aoba'yı kestirme olduğunu söyleyerek bir ara sokağa sokar. Burada uyuşturucu kullanan gençler gören Aoba, çocukların konuşmalarına ister istemez kulak misafiri olur. Çocuklar Rhyme'den ve Usui isimli oyunun içindeki birinden bahsederler. Aoba, Usui'nin Rhyme popülerleştikten sonra ortaya çıkan biri olduğundan bahseder ve kuytu sokaktan çıkar. Kuryecinin sokağına geldiğinde Aoba, sokakta bir kalabalık görür ne olduğunu anlamaya çalışırken hikayedeki başka bir ana karakter olan Koujaku ile tanışırız. Koujaku, Aoba'nın çocukluk arkadaşıdır ve kuaförlük yapmaktadır. Kızların hepsi kendisine aşık olduğu için, bu zayıf noktalarını kullanarak hayatını geçirmektedir. Dükkanında çıkan küçük bir sorunu çözmeye çalışırken, Aoba'yı görür. Aoba, fark edilmeden uzaklaşmak ister fakat başaramaz. Kadınların kendisine attığı bakışlardan rahatsız olarak, işi olduğunu söyleyerek yoluna devam eder. Koujaku, en kısa sürede Aoba'yı ziyarete geleceğini söyler. Aoba kuryeciye girer. Bu arada sanırım Koujaku'nun seiyuusu Takahashi Hiroki, eğer yanlış duymadıysam tabii.

Kuryeci kadın, tam bir genç oğlan düşkünü yaşlı teyze. Aoba'nın paketini postaladıktan sonra yarım saat Aoba'ya iş atıp, oyalıyor. Ama bu sırada, çetelerin vatandaşları darp ettiklerine dair dedikodular duyduğundan da bahsediyor. Aoba'nın bütün gününü yedikten sonra gitmesine izin veriyor.

Aoba, evine dönerken iki tane çete üyesi Aoba'nın üzerindeki ceketi çok beğendiklerini söyleyerek Aoba'dan ceketi kendilerine vermesini isterler.


Aoba, tarafından terslenince Aoba'yu darp etmeye çalışırlar. Bu sırada Aoba'nın başka bir arkadaşı olan Dry Juice grubunun lideri olan Mizuki ile tanışırız. Mizuki, serserileri Aoba'nın çok iyi bir dövüşcü olması konusunda uyarır. Serseriler Mizuki'yi tanıyınca, arkalarına bakmadan kaçarak uzaklaşırlar.

Bu noktada save atarak, oyunu kapattım. Yaklaşık bir yarım saat oyunu oynadım ve hala intro kısmındayım. ><; Oyun, Aoba büyük annesinin evinden kaçınca başlıyormuş asıl. Oynadıkça bölüm bölüm oyunu ve düşüncelerimi yazmaya devam edeceğim.

Bu arada oyun sırasında menü ekranının, sağ alt köşesinde bir beyin simgesi beliriyor. Bu beynin mavi olması good kırmızı olması ise oyunun bad endinge doğru ilerlediğini gösterirmiş. Ben çıkarken yarısı kırmızıydı o beynin. Daha başlamadan neden bad ending?! yazık değil mi bana...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder