Perşembe, Nisan 03, 2014

ben bu bin kanjiyi nasıl öğrendim? [どうやって千漢字を勉強した?]


Bugün, Japonca çalışırken bin (rakamla 1000) kanjiyi geride bıraktığımı fark ettim ve "nasıl?!" (」゚ペ)」diye bir düşündüm.

İlk kanjilere başladığımız günleri hatırladım. O zamanlar nasıl aklım karışmıştı. Yok Japonca okunuşu yok Çince okunuşu yok özel okunuş... Ki kanjiler de, 日、月、山、水、火 falan yani. 

Öyle çalışırken, ederken bir şekilde artık nasıl olduysa ben kanjileri çok sevmeye başladım. Yani çoğunluğu gerçekten çok mantıklı, bazıları ise çok alakasız olsa da, sevilmediyse ve mantığı anlaşılmadıysa öğrenmesi bir işkence ve imkansız hale geliyor.

Güncel Japponca'da sanırım 2600'dan fazla kanji var. Gazete okuyabilmek için 1750 kanji gerekli ama 1000-1500 kanji arası bilinirse, günlük hayat normal bir şekilde yaşanabiliyor diye biliyorum. 

Hala gidecek çok yolum olsa bile, Jouyou (常用漢字) kanjilerini bitirebildiğim için şu an çok mutluyum ( ´∀`) Gerçi temel diye seçtikleri kanjiler o kadar saçma ki...

Kanjilere ilk başladığımızda Yekta-sensei'ye kaç kanji biliyorsunuz diye sorduğumuzda, bin kanji falan biliyorum dediğinde nasıl öğrenmiş ya?! diye düşünmüştüm.

hayat...

(⌒_⌒;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder